TRADHISI SIRAMAN GONG KYAI PRADHAH ING DESA KALIPANG, KECAMATAN SUTOJAYAN, KABUPATEN BLITAR

  • ERLINA DIANA

Abstract

Abstrak

 

Tradhisi minangka salah sawijine wujud warisan budaya kang nyimpen nilai-nilai luhur. Sajrone tradhisi ana simbol-simbol kang durung mesthi masyarakat awam ngerteni apa teges saka simbol mau. Saben nindakake wujud tradhisi kasebut, mesthi ana tujuwan mligi kanggo diwulangake tumrap masyarakat kang nindakake karep supaya masyarakat ngugemi adat Jawa lan bisa oleh piguna saka anane tradhisi kasebut. Ora beda karo tradhisi Siraman Gong Kyai Pradhah kang ditindakake dening masyarakat Desa Kalipang, Blitar. Sajrone tradhisi iki kebak simbol lan makna kang bisa dionceki lan bisa menehi kawruh tumrap masyarakat uga pamerentah kang nyengkuyung anane tradhisi kasebut. Bab iku uga kang menehi gagasan tumrap panliti supaya ngangkat tradhisi iki dadi objek panaliten.

Abstrak

 

Tradisi merupakan salah satu wujud waisan budaya yang menyimpan banyak nilai kebaikan. Di dalam suatu tradisi terdapat simbol-simbol tersebunyi yang belum tentu diketahui oleh masyarakat umum. Setiap pelaksanaan tradisi tertentu, pasti ada maksud dan tujuan tertentu untuk diajarkan kepada masyarakat yang melaksanakan supaya tetap mematuhi aturan adat Jawa dan bisa mendapat manfaat dari pelaksanaan adat tersebut. Sama halnya dengan Tradisi Siraman Gong Kyai Pradhah yang dilaksanakan oleh warga Desa Kalipang, Blitar. Tradisi ini kaya akan simbol dan makna yang bisa dianalisis dan bisa memberikan wawasan kepada masyarakat juga pemerintah yang mendukung acara ini. Hal ini juga yang menumbuhkan gagasan peneliti untuk mengangkat tradisi ini sebagai objek penelitian.

Published
2014-08-22
How to Cite
DIANA, E. (2014). TRADHISI SIRAMAN GONG KYAI PRADHAH ING DESA KALIPANG, KECAMATAN SUTOJAYAN, KABUPATEN BLITAR. JOB (Jurnal Online Baradha), 2(3). https://doi.org/10.26740/job.v2n3.p%p
Abstract Views: 42
PDF Downloads: 44