NGUNDHAKAKE KAWASISAN NGAPRESIASI DONGENG KANTHI MODHEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE STAD SISWA KELAS 8B SMP NEGERI 6 TULUNGAGUNG

  • LINDARWATI

Abstract

LINDARWATI (13020114083), Prof. Dr. UDJANG PAIRINĀ  M. BASIR, M.Pd

PENDIDIKAN BAHASA DAN SASTRA DAERAH (JAWA)

FAKULTAS BAHASA DAN SENI

UNIVERSITAS SURABAYA

ABSTRAK

Adhedhasar asil panliten ing kelas VIIIB SMPN 6 Tulungagung ditemokake saperangan perkara sajrone piwulangan mata pelajaran basa Jawa. Guru kurang maksimal anggene ngetrapake katrampilan dhasar apresiasi sastra mligine apresiasi dongeng. Sarta kurange modhel piwulangan lan medhia kang bisa narik kawigatene siswa. Bab kasebut nyebabakake kurange katrampilan siswa sajrone apresiasi dongeng. Tujuwan panliten, yaiku; (1) ngundhakake katrampilan guru sajrone piwulangan apresiasi dongeng, (2) ngundhakake aktivitas siswa sajrone piwulangan apresiasi dongeng, lan (3) ngundhakake asil pasinaon siswa sajrone piwulangan apresiasi dongeng kanthi modhel piwulangan kooperatif tipe STAD. Jinis panliten iki, yaiku panliten tindakan kelas kang kaperang saka rong siklus. Saben siklus kaperang saka petang tahapan, yaiku perencanaan, pelaksanaan, observasi, lan refleksi. Saben sikluse migunaake lembar tes asil pasinaon siswa, lembar observasi aktivitas siswa, lan lembar observasi aktivitas guru. Subjek panlitian yaiku guru lan siswa kelas VIII B SMPN 6 Tulungagung.

Asil observasi katrampilan guru sajrone siklus I nuduhake menawa skor kang diolehake guru ngancik angka 41 kanthi prosetase 68,3% kategori kurang, banjur ing siklus II skor katrampilan guru ngancik ana ing skor 50 kanthi prosentase 83,33% kategori apik. Asil observasi aitivitas siswa sajrone piwulangan siklus I nuduhake olehe skor cacah 24, rata-rata skor 3 kanthi prosentase 60% kategori kurang. Banjur ing siklus II kasil ngolehake skor cacah 33, rata-rata skor cacah 4,1 kanthi kategori apik. Sajrone prasiklus ngolehake biji rata-rata 56,48, ketuntasan klasikal 19,44%, lan kalebu ing kategori kurang banget. Banjur sajrone siklus I rata-rata biji kang diolehake siswa, yaiku 74,91 utawa 75, ketuntasan klasikal 58,33%, lan kalebu ing kategori apik. Sajrone siklus II ngolehake skor rata-rata saben siswa cacah 82,96 kanthi prosentase ketuntasan klasikal kelas VIII B cacah 80,56% kalebu ing kategori apik.

Adhedhasar asil panliten bisa didudut menawa piwulangan apresiasi sastra kanthi modhel piwulangan kooperatif tipe STAD bisa ngundhakake katrampilan guru, aktivitas siswa, lan asil pasinaon apresiasi siswa kelas VIII B SMPN 6 Tulungagung.

Published
2016-02-09
How to Cite
LINDARWATI,. (2016). NGUNDHAKAKE KAWASISAN NGAPRESIASI DONGENG KANTHI MODHEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE STAD SISWA KELAS 8B SMP NEGERI 6 TULUNGAGUNG. JOB (Jurnal Online Baradha), 1(1). https://doi.org/10.26740/job.v1n1.p%p
Abstract Views: 10
PDF Downloads: 23