ASPEK SOSIO-POLITIK SAJRONE ANTOLOGI GEGURITAN PAGELARAN ANGGITANE J.F.X HOERY(Tintingan Struktural Batin lan Aspek Stilistik)

  • TRI WULAN OKTIYA M

Abstract

Abstrak

Antologi geguritan Pagelaran mujudake reriptan sastra modern kang rinipta kanthi migatekake paugeran-paugeran tartamtu. Aspek tematik, pamilihing tetembungan lan makna kang kinandhut sajrone geguritan, digambarake kanthi anane lelewane basa saengga reriptan kasebut nduweni daya pangaribawa tumrap pamaos anggone maca lan ngerteni isi geguritan. Asiling panliten mligine tumrap pamilihing tembung lan lelewane basa kang dijlentrehake mau, bisa nuduhake kekhasane utawa titikane panggurit anggone milih tetembungan lan ndhapuk tembung dadi sawijine ukara supaya ngemu nilai estetis, lan isi saka geguritan kang ngandhut tema poltik mau bisa dingerteni dening pamaos. Kajaba prekara kasebut, sajrone panliten iki uga menehi tapsiran makna kang kinandhut sajrone geguritan. Saka 19 geguritan kang wis kapilih, dijlentrehake uga reringkesan makna kang kinandhut. Makna kasebut kang munjerake sawijine prekara ing bebrayan mligine bangsa ngenani bab politik lan panguwasa kang ora adhil. Asiling panliten iki bisa didudut yen pamilihing tembung kang ditrapake sajrone irah-irahane geguritan lan pamilihing basa kang ditrapake karo isi geguritan kang ngemu tema politik kang kawedhar. Tema kang kinandhut kuwi mau kalebu struktur batine geguritan.Aspek pamilihing tembung bisa kawawas saka irah-irahane geguritan banjur pethikan-pethikan geguritan kang nuduhake anane tema politik sajrone geguritan-geguritan kasebut.

Abstrak

 

Antologi geguritan Pagelaran merupakan karya sastra modern yang diciptakan dengan memperhatikan aturan-aturan tertentu. Aspek tematik, pemilihan kata dan makna yang terkandung dalam puisi, digambarkan dengan adanya gaya bahasa sehingga karya sastra tersebut mempunyai daya tarik bagi pembaca dalam memahami isi dari puisi tersebut. Hasil penelitian khususnya bagi pemilihan kata dan gaya bahasa yang sudah dijelaskan tadi, bisa menunjukkan kekhasan atau cirri khas pencipta dalam memilih kata dan menyusun kata tersebut jadi kalimat yang mengandung nilai keindahan., dan isi dari puisi yang mengandung tema politik tersebut bisa dimengerti oleh pembaca. Selain itu dalam penelitian ini juga membahas mengenai tafsiran makna yang terkandung dalam puisi.Dari 19 puisi yang sudah terpilih, dijelaskan pula ringkasan makna yang terkandung dalam puisi. Makna tersebut yang memusatkan salah satu masalah dalam kehidupan khususnya mengenai bab politik dan penguasa yang bersikap tidak adil. Hasil dari penelitian ini bisa disimpulkan bahwa pemilihan kata yang diterapkan dalam judul puisi dan pemilihan kata atau bahasa yang dipakai dengan isi puisi yang mengandung tema politik seperti yang sudah disampaikan.Tema yang terkandung tersebut, termasuk struktur batin puisi.Aspek pemilihan kata menunjukan adanya tema politik dalam puisi-puisi tersebut.

Published
2014-08-19
How to Cite
WULAN OKTIYA M, T. (2014). ASPEK SOSIO-POLITIK SAJRONE ANTOLOGI GEGURITAN PAGELARAN ANGGITANE J.F.X HOERY(Tintingan Struktural Batin lan Aspek Stilistik). JOB (Jurnal Online Baradha), 2(3). https://doi.org/10.26740/job.v2n3.p%p
Abstract Views: 49
PDF Downloads: 36