MENINGKATKAN KEMAMPUAN KOGNITIF ANAK DALAM MENGENAL LAMBANG BILANGAN MELALUI PERMAINAN KANTONG ANGKA

  • Umi Khasanah
  • Nurhenti Simatupang

Abstract

The purpose of this research is to describe teacher activity and children and also effectivity of cognitive’s ability in recognizing numeric symbol through number pocket games. The subject of this research is young learner in the A group of Aisyiyah Bustanul Athfal kindergarten. This research are using class action research. Based on the results, it can be conclude that number pocket games can improve cognitive’s ability of children in recognizing number 1-10 in Aisyiyah Bustanul Athfal Ngoro Kindergarten.

Keywords: bag numbers, numeric symbol

Abstrak

Tujuan penelitian ini untuk mendeskripsikan aktivitas guru dan anak serta efektifitas kemampuan kognitif dalam mengenal lambang bilangan melalui permainan kantong angka. .Subyek penelitian ini adalah anak kelompok A di TK Aisyiyah Bustanul Athfal Ngoro. Penelitian ini menggunakan penelitian tindakan kelas. Berdasarkan hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa permaianan kantong angka dapat meningkatkan kemampuan kognitif anak dalam mengenal lambang bilangan 1-10 di TK Aisyiyah Bustanul Athfal Ngoro.

Kata kunci: kantong angka, lambang bilangan.

Published
2014-12-01
Abstract Views: 173
PDF Downloads: 2062