PENINGKATAN MENGENAL LAMBANG BILANGAN MELALUI BERMAIN REMI TEMATIK PADA ANAK

  • Liya Rohmawati

Abstract

This study  uses  a class  action research. The purpose  of  this study was to determine the familiar  emblem  increase  numbers  by  playing  rummy thematic,  research subjects  are  children in group  A  kindergarten  Al-Amin were 12 children.  The results showed  an increased ability to recognize the emblem number 63% is based on the observation of the first cycle and cycle II.

Keywords: Symbol numbers, Cards Thematic Remi, Early childhood.

Abstrak:  Penelitian ini menggunakan penelitian tindakan kelas.  Tujuan dari penelitian ini  adalah untuk mengetahui  peningkatan mengenal lambang bilangan dengan bermain remi  tematik,  subjek penelitian adalah anak kelompok A TK Al-Amin berjumlah 12 anak. Hasil penelitian menujukkan adanya  peningkatan kemampuan mengenal lambang bilangan 63% berdasarkan hasil pengamatan dari siklus I dan siklus II.

Kata kunci : Lambang bilangan, Kartu Remi Tematik, Anak usia dini

Published
2015-04-01
Abstract Views: 23
PDF Downloads: 36