PENINGKATAN KEMAMPUAN KOGNITIF ANAK DALAM MENGENAL LAMBANG BILANGAN MELALUI BERMAIN ULAR TANGGA PADA ANAK
Abstract
This research used classroom act research. The purpose of this research is to find out that there are improvement of children’s cognitif activity by play snakes and ladders. The subject of this research is children in group B Al-Badar’s Kindergarten which amounted to 15 children, consisting of 11 boys and 4 grils. The result showed that there are improvements in children’s cogntif ability 49% based on the results evaluation from cycle 1 and cycle two.
Keywords:Cognitif, Playsnake and ladders, Early childhood
Abstrak: Penelitian ini menggunakan jenis penelitian tindakan kelas. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui adanya peningkatan kemampuan kognitif melalui bermainular tangga.Subjek penelitian adalah anak kelompok B TK Al-Badar yang berjumlah 15 anak, terdiri dari 11 anak laki-laki dan 4 anak perempuan. Hasil penelitian menujukkan adanya peningkatan kemampuan kognitif49% berdasarkan evaluasi hasil dari siklus I dan siklus II.
Kata kunci :Kognitif, Bermain ular tangga, Anak usia dini..
PDF Downloads: 70