PENGGUNAAN MEDIA WORD CARD DALAM PENGENALAN KEAKSARAAN (STUDI KASUS PADA ANAK KELOMPOK B)

  • Eka Ririn Kurniawati
  • Sri Widayati

Abstract

Abstract: This research used  qualitative research approach  with  a kind of   study case. This research aimed  to describe  and  discuss   more detail about  the usage of word card media in literacy for the beginning  for the children  of group B at Kindergarten of Rahayu , Puri Semanding  Village , Plandaan Sub district in Jombang. District.The subject of this study were teachers and children in group B at Kindergarten of Rahayu , Puri Semanding  Village , Plandaan Sub district in Jombang. The  research results of  card word media  in the activity of learning  for the beginning  for the children of group B at Kindergarten ( TK ) of Rahayu , Puri Semanding  Village , Plandaan Sub district in Jombang District indicated that   the ability of  reading  increased  very excellent.

Key words: Word card media,  Literacy, Reading word and sentence


Abstrak: Penelitian ini menggunakan pendekatan penelitian kualitatif dengan jenis penelitian studi kasus. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan dan membahas lebih mendalam tentang penggunaan media word card dalam kegiatan pembelajaran keaksaraan anak kelompok B di TK Rahayu Puri semanding Plandaan Jombang. Subjek penelitian adalah guru dan anak kelas B TK Rahayu Puri semanding Plandaan Jombang. Hasil penelitian penggunaan media word card dalam kegiatan pengenalan keaksaraan pada kelompok B di TK Rahayu Puri semanding Plandaan Jombang menunjukkan terjadinya peningkatan kemampuan mengenal keaksaraan yang sangat baik.

Kata kunci: Media word card, Keaksaraan, Membaca
Published
2015-05-29
Abstract Views: 30
PDF Downloads: 49