PENGGUNAAN MEDIA WORD CARD DALAM PENGENALAN KEAKSARAAN (STUDI KASUS PADA ANAK KELOMPOK B)
Abstract
Abstract: This research used qualitative research approach with a kind of study case. This research aimed to describe and discuss more detail about the usage of word card media in literacy for the beginning for the children of group B at Kindergarten of Rahayu , Puri Semanding Village , Plandaan Sub district in Jombang. District.The subject of this study were teachers and children in group B at Kindergarten of Rahayu , Puri Semanding Village , Plandaan Sub district in Jombang. The research results of card word media in the activity of learning for the beginning for the children of group B at Kindergarten ( TK ) of Rahayu , Puri Semanding Village , Plandaan Sub district in Jombang District indicated that the ability of reading increased very excellent.
Key words: Word card media, Literacy, Reading word and sentence
Abstrak: Penelitian ini menggunakan pendekatan penelitian kualitatif dengan jenis penelitian studi kasus. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan dan membahas lebih mendalam tentang penggunaan media word card dalam kegiatan pembelajaran keaksaraan anak kelompok B di TK Rahayu Puri semanding Plandaan Jombang. Subjek penelitian adalah guru dan anak kelas B TK Rahayu Puri semanding Plandaan Jombang. Hasil penelitian penggunaan media word card dalam kegiatan pengenalan keaksaraan pada kelompok B di TK Rahayu Puri semanding Plandaan Jombang menunjukkan terjadinya peningkatan kemampuan mengenal keaksaraan yang sangat baik.
Kata kunci: Media word card, Keaksaraan, MembacaPDF Downloads: 49