Kontribusi Pajak Reklame Terhadap Pendapatan Asli Daerah di Kota Surabaya
Abstract
This research to find out determine how big the impact of billing tax collection on regional income. The methods and data used are data from the Surabaya City Revenue and Financial Management Office from 2011 to 2020 using quantitative methods. The results of the study show that billboard tax collection has a positive effect on local revenue in the city of Surabaya.
Keywords: local-owned source revenue, billboard tax, tax
References
Badan Perencanaan Pembangunan Kota Surabaya. (2020). https://bappeko.surabaya.go.id/dokumen/data-pembangunan
Jariyah, RWA & Mildawati, T. (2020). Analisis Kontribusi Pajak Reklame, Pajak Restoran, Dan Hotel Terhadap Pendapatan Asli Daerah Kota Surabaya. Jurnalmahasiswa.Stiesia.Ac.Id. http://jurnalmahasiswa.stiesia.ac.id/index.php/jira/article/view/3713
Laporan Realisasi Anggaran 2011-2020. (2020). https://surabaya.go.id/id/page/0/7963/transparansi-pengelolaan-anggaran
Mardiasmo. (2008). Perpajakan. In Perpajakan (Edisi Revi). Penerbit ANDI.
Nio, A. S., Topowijono, & Achmad, H. (2014). Upaya Peningkatan Pendapatan Asli Daerah (Studi pada Dinas Pendapatan Daerah Kabupaten Kediri). Jurnal E-Perpajakan, 1(1), 1–10.
Ramadhani, F. R. (2016). Analisis Kemandirian Dan Efektivitas Keuangan Daerah Di Kota Tarakan Tahun 2010-2015. Jurnal Ekonomi Pembangunan, 14(1), 85. https://doi.org/10.22219/jep.v14i1.3846
Rinawati, R. (2013). ANALISIS PENGARUH PEMUNGUTAN PAJAK REKLAME TERHADAP UPAYA PENINGKATAN PENDAPATAN ASLI DAERAH (PAD) KOTA SURABAYA. 1–22.
Trianto, A. (2016). Analisis Efektivitas Dan Efisiensi Pengelolaan Keuangan Daerah Di Kota Palembang. Akuisisi: Jurnal Akuntansi, 12(1), 65–77. https://doi.org/10.24127/akuisisi.v12i1.92
Utomo, M. M., & Wiwoho, B. (2017). Pengaruh Retribusi Pasar Dan Pajak Reklame Terhadap Pendapatan Asli Daerah (PAD) Di Kota Surabaya. Akuntansi, 2. http://jurnal.untag-sby.ac.id/index.php/JEB17/article/view/1105/966
PDF Downloads: 75