Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Online (whatsapp dan Zoom) Terhadap Prestasi Belajar Siswa Pada Masa Pandemi Covid-19

Main Article Content

Naning Eko Noviana
M Riadhos Solichin

Abstract

The objective of this study to determine the effect of the use of online learning media on student's learning achievement in the covid-19 pandemic. The sample in this study used a random sample from class XI Accounting 1 dan 2 SMK Kemala Bhayangkari 1 Waru Sidoarjo The research approach used in this research is quantitative research. Regression analysis in this study using SPSS 21.0 for windows software. The results showed that the use of online learning media had a positive effect on student achievement during the Covid-19 pandemic.

Article Details

How to Cite
Noviana, N., & Solichin, M. (2021). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran Online (whatsapp dan Zoom) Terhadap Prestasi Belajar Siswa Pada Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Pendidikan Ekonomi (JUPE), 9(2), 60-64. https://doi.org/10.26740/jupe.v9n2.p60-64
Section
Articles

References

Arifin. (2011). Metode Penelitian Kualitatif, Kuantitatif, dan R & D. Bandung: Alfabeta.

Aurora, A., & Effendi, H. (2019). Pengaruh Penggunaan Media Pembelajaran E-learning terhadap Motivasi Belajar Mahasiswa di Universitas Negeri Padang. Jurnal Teknik Elektro Vokasional, 5(2), 11–16. Retrieved from http://ejournal.unp.ac.id/index.php/jtev/index

Dabbagh, N. (2012). Learner Characteristics and Online Learning. SpringerReference, 7, 217–226. https://doi.org/10.1007/springerreference_302098

Darnita, I. K., Marhaeni, A. A. I. N., & Candiasa, M. (2014). Pengaruh penggunaan Bahan Ajar Online Terhadap Prestasi Belajar TIKOM dengan Kovariabel Aktivitas Belajar Siswa Kelas VIII SMP Dwijendra Gianyar. Jurnal
Pendidikan Dasar Ganesha, 4(1), 123459. Retrieved from https://www.neliti.com/publications/123459/

Djamarah, S. B. (2000). psikologi pendidikan. Jakarta: PT Asdi.

Hardianto, D. (2012). Karateristik Pendidik Dan Peserta Didik Dalam Pembelajaran Online. Majalah Ilmiah Pembelajaran, 8(2), 1–10.

Kompri. (2017). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Prestasi Belajar. Yogyakarta: Media Akademi.

Rahmatia, M., Monawati, & Darnius, S. (2017). Pengaruh Media E-Learning Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Kelas Iv Sdn 20 Banda Aceh. Jurnal Ilmiah Pendidikan Guru Sekolah Dasar FKIP Unsyiah, 2(1), 212–227.

Siregar, S. (2014). Metode Penelitian. Jakarta: PT Fajar.

Slameto. (2003). Belajar dan Faktor-faktor yang mempengaruhi. Jakarta: Rineka Cipta.