THE STUDY OF TEACHER TALKS USED BY ENGLISH COURSE TEACHER OF PARE-KEDIRI IN SPEAKING CLASS

  • FINNA DWI PRASTIWI

Abstract

Abstrak

Saat ini, studi tentang bahasa kelas dan fitur yang dikembangkan. Kategori yang disebutkan oleh Walsh (2006) pada penelitiannya, memberikan fitur yang lebih spesifik bicara guru menurut aku terus (Evaluasi Diri Guru Talk). Berdasarkan latar belakang, peneliti menyelidiki studi guru bicara ini di ELFAST (Bahasa Inggris Sebagai Standard Application Asing) Pare Kediri karena merupakan salah satu dari program populer yang mampu membuat siswa dari berbagai daerah tertarik untuk belajar bahasa Inggris . Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif kualitatif yang memiliki kata-kata, frase, dan ucapan-ucapan seperti data yang terkait dengan pertanyaan penelitian, sementara semua ucapan guru sebagai sumber data. Peneliti menjadi instrumen penelitian untuk mengumpulkan data dan pena mata-mata yang bisa merekam seluruh aktivitas di kelas. checklist observasi dan wawancara dianggap sebagai instrumen karena mereka berisi semua data yang diperlukan untuk menyelesaikan analisis. Jadi, penelitian yang dilakukan untuk mengetahui fitur pembicaraan guru yang digunakan oleh guru bahasa Inggris di kelas percakapan ELFAST (Bahasa Inggris Sebagai Standard Application Asing) di Pare Kediri dan alasan untuk guru di ELFAST (Bahasa Inggris Sebagai Standard Application Asing) pare Kediri untuk memilih fitur bicara guru.

 

Kata Kunci: Teacher Talks, penggunaan ragam bahasa yang diucapkan oleh guru untuk berinteraksi dengan siswa.didalam proses belajar mengajar didalam kelas.

 

Abstract

Nowadays, the study of classroom language and its feature are developed. The categories were mentioned by Walsh (2006) on his study, gives more specific features of teacher talk according to SETT (Self Evaluation of Teacher Talk). Based on the background, the researcher investigates the study of teacher talk this in ELFAST  (English Language As Foreign Application Standard) Pare Kediri because it is one of the popular course which is capable to make the students from many regions get interested in to study English. This study is descriptive qualitative research which has words, phrases, and utterances as the data related to the research questions, while all of the teacher’ utterances as the source of the data. The researcher becomes research instrument to collect data and spy pen which could record the whole activity in the class. observation checklist and interview are considered as the instruments because they contains all data that are needed to complete the analysis. So, the research done to investigate the features of teacher talk are used by the English teacher in conversation class of ELFAST (English Language As Foreign Application Standard) at Pare Kediri and the reasons to the teacher in ELFAST (English Language As Foreign Application Standard) Pare Kediri to choose the feature of teacher talk.

 

Kata Kunci: Teacher Talks, the variety of language that teacher used while interacting with students in teaching-learning process in the classroom.

 

 

Published
2015-01-28
How to Cite
DWI PRASTIWI, F. (2015). THE STUDY OF TEACHER TALKS USED BY ENGLISH COURSE TEACHER OF PARE-KEDIRI IN SPEAKING CLASS. RETAIN : Journal of Research in English Language Teaching, 3(1). Retrieved from https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/retain/article/view/10756
Abstract Views: 21
PDF Downloads: 37