Teacher’s Written Feedback for the Student’s Writing of Narrative Text

  • YOLA MAZIATUS SAFFANAH

Abstract

Abstrak

Menulis bahasa Inggris adalah hal yang sering terasa sulit yg dipelajari siswa dalam belajar bahasa Inggris sebagai bahasa kedua. Siswa terkadang menghadapi banyak masalah dalam mengeksplorasi ide-ide dan menemukan kata yang tepat untuk ditulis. Dalam penelitian ini peneliti berfokus pada guru yang memberikan masukan kepada siswa dalam mengajar teks naratif di kelas sepuluh Sains 1 MAN 1 Kota Mojokerto. Berdasarkan analisis Guru memberikan beberapa tanda dalam tulisan teks naratif. Setelah itu dia memberikan masukan tertulis dengan menggunakan lingkaran dan garis bawah di dalam pekerjaan siswa. Dalam penelitian ini guru mendapat kesulitan untuk memberikan masukan kepada siswa. Terutama dalam kosakata, tata bahasa dan tingkat siswa. Siswa masih bingung untuk menggunakan kata-kata yang tepat dan struktur teks. Dapat disimpulkan bahwa masukan tertulis guru dapat membantu siswa menulis teks naratif lebih baik dan membuat mereka tahu cara untuk memperbaiki kesalahan mereka dalam menulis naratif dengan mudah.

Kata Kunci: menulis, masukan dalam menulis, masalah guru, teks narasi.

Abstract

Writing is an English skill which is often felt difficult to learn by the students especially for the student who learn English as a second language. The students usually face many problems in exploring the ideas and finding correct words to write. The researcher focuses on the teacher give the students feedback in teaching narrative text to the tenth grades Science 1 of MAN 1 Kota Mojokerto. Based on the data analysis, the teacher gave some signs in their written work of narrative. She gave written feedback by using circle and underlining on the students’ work. In this study, the teacher got the difficulties to give the students feedback. Especially in vocabularies, grammar and level of students. They still confused to use the right words and the structure. It could be concluded that the teacher’s writing feedback helps the students write a narrative text better. It makes them know the way to correct their mistakes in writing the narrative easily.

Keywords: writing, writing feedback, teacher problems, a narrative text.

Published
2020-01-23
How to Cite
MAZIATUS SAFFANAH, Y. (2020). Teacher’s Written Feedback for the Student’s Writing of Narrative Text. RETAIN : Journal of Research in English Language Teaching, 8(1). Retrieved from https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/retain/article/view/31890
Section
Articles
Abstract Views: 63
PDF Downloads: 98