ANALISIS PENERAPAN MODEL PEMBELAJARAN”GROUP INVESTIGATION PADA”MATA PELAJARAN EKONOMI
Abstract
Abstrak
Pembelajaranodengan model group investigation merupakan suatu tipe pembelajaran kooperatif yang paling lengkap. Siswa ikut aktif mulai dari perencanaan dalam menentukan topik maupun cara untuk mempelajarinya melalui investigasi, setelah itu menyiapkan dan mempresentasikan laporannya di depan kelas. Model ini mengajarkan siswa untuk berkomunikasi kelompok dengan baik. Penggunaan model pembelajaran yang kurang bervariasi berdampak pada rendahnya hasil belajar siswa. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis penelitian terdahulu (litrature review) yang bertujuan untuk menganalisis penerapan model pembelajaran group investigation pada mata pelajaran ekonomi.
Kata Kunci: model pembelajaran, group investigation, hasil belajar
Abstract
Learning with the model group investigation cooperative learning is a type of the most complete. Students are actively involved fromxthexplanning ingdetermining thextopic as wellkas a way to learn through investigation, then prepare and present its report to the class. This model teaches students to communicate with a good group. Use of learning models varied very low impact on student learningtoutcomes. The methodwused in thisgresearch is the analysis of previous studies (litrature review) which aims to analyze the application of learning models investigation group on economic subjects.
Keywords: learning model, group investigation, learning outcomes
Copyright
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
PDF Downloads: 52