About the Journal
IT-Edu is a peer-reviewed, open-access research journal published by the Information Technology Education Study Program, Faculty of Engineering, Universitas Negeri Surabaya. As part of our commitment to advancing knowledge and innovation, IT-Edu serves as a platform for scholarly discussion and the dissemination of cutting-edge research in the field of educational technology.
Our journal focuses on the development, design, and application of learning technologies powered by information technology, particularly in the fields of Software Engineering, Game-Based Learning, and Computer Networks. We are especially interested in research that bridges theory and practice, offering impactful solutions and insights into the evolving landscape of technology-enhanced education.
Current Issue
Articles
-
Implementasi Compiler Java Plugin Moodle untuk Melacak PjBL untuk Meningkatkan Kompetensi Pemrograman Berorientasi Obyek
Abstract views: 82
,
PDF downloads: 34
-
Rancang Bangun LMS PBL untuk Meningkatkan Kompetensi Administrator Jaringan Siswa XI TKJ SMKN 1 Kediri
Abstract views: 67
,
PDF downloads: 32
-
Rancang Bangun LMS Berbasis PjBL untuk Meningkatkan Kompetensi Administrator Jaringan Siswa TKJ SMKN 1 Surabaya
Abstract views: 60
,
PDF downloads: 31
-
Pengembangan LMS berbasis Project-Based Learning untuk Mengukur Game Developer Siswa XI RPL SMKN 2 Surabaya
Abstract views: 44
,
PDF downloads: 24
-
Rancang Bangun Website Pembelajaran dengan Model Project-Based Learning untuk Meningkatkan Kompetensi Konfigurasi Jaringan Komputer
Abstract views: 55
,
PDF downloads: 15
-
Rancang Bangun Media Pembelajaran PjBL untuk Meningkatkan Kompetensi Database Administrator XI RPL SMKN 2 Buduran
Abstract views: 25
,
PDF downloads: 21
-
Pengembangan Aplikasi Studyroom untuk Meningkatkan Kompetensi Pemrograman Mata Pelajaran Dasar Pengembangan Perangkat Lunak dan Gim
Abstract views: 40
,
PDF downloads: 21
-
Pengembangan LMS Berbasis PjBL untuk Meningkatkan Kompetensi Junior programmer Siswa SMKN 1 Kediri
Abstract views: 81
,
PDF downloads: 7
-
Pengembangan Media Pembelajaran Website dengan Metode PJBL untuk PPLG Kelas X RPL SMKN 10 Surabaya
Abstract views: 60
,
PDF downloads: 36
-
Pengembangan LMS Moodle Berbasis PjBL dengan Pendekatan Computational Thinking untuk Meningkatkan Kompetensi Junior Web Developer
Abstract views: 39
,
PDF downloads: 26
-
Pengembangan LMS PBL untuk Meningkatkan Kompetensi Network Engineer dan Berpikir Kritis Siswa TKJ di SMK Negeri 2 Lamongan
Abstract views: 33
,
PDF downloads: 15
-
Pengembangan Media Pembelajaran Berbasis Web Pada Mata Pelajaran PBO Untuk Meningkatkan Kompetensi Pemrograman Python Siswa
Abstract views: 45
,
PDF downloads: 23
-
Pengembangan LMS Moodle Berbasis PjBL Untuk Meningkatkan Programmer Dasar di SMK Semen Gresik
Abstract views: 62
,
PDF downloads: 27
-
Pengembangan LMS Berbasis Proyek Guna Meningkatkan Kompetensi Web Developer Siswa SMK
Abstract views: 56
,
PDF downloads: 27
-
Pengembangan LMS Moodle Berbasis PjBL untuk Meningkatkan Kompetensi Administrator Jaringan Siswa XI TKJ di SMK
Abstract views: 56
,
PDF downloads: 21
-
Rancang Bangun LMS Berbasis PjBL Untuk Meningkatkan Kompetensi Junior Mobile Programmer SMK Negeri 2 Surabaya
Abstract views: 42
,
PDF downloads: 21
-
Rancang Bangun Media Website Pembelajaran PjBL untuk Meningkatkan Kompetensi Front-End Web Siswa XI RPL SMKN Takeran
Abstract views: 33
,
PDF downloads: 19
-
Efektivitas LMS Berbasis Website “Smartnet” dengan Model Project Based Learning untuk Meningkatkan Kompetensi Administrator Jaringan
Abstract views: 24
,
PDF downloads: 12
-
Rancang Bangun Media Pembelajaran Dengan Model PjBL Pada Materi VLAN di SMKN 1 Cerme Gresik
Abstract views: 56
,
PDF downloads: 23
![]() |
IT-Edu Journal (Information Technology and Education) is published by the Information Technology Education Study Program, Department of Informatics Engineering, Faculty of Engineering, Universitas Negeri Surabaya – Indonesia. Accepted articles will be published online and are freely accessible and downloadable at no cost. We warmly invite researchers, academics, and practitioners to publish their research findings in this journal. |
Ramdhan Bachtiar Ibrahim Ramdhan Bachtiar Ibrahim,
Universitas Negeri Surabaya,
Indonesia 
